Spin and silence

Glenn Greenwald reports that the story of secret Pentagon efforts to set up a group of supposedly independent military experts, who then ran the Administration line on network TV, detailed in the New York Times a month ago, has made the standard transition from “we don’t illegally manipulate the news” to “of course we did that, why are you still making a fuss about this old story“.

No news, or even meta-news there. What’s really striking is that, as far as I can tell, none of the TV networks implicated in the story have reported it on-air in any way, and most have made no response at all (with the exception of CNN, none responded substantively to questions from the NY Times, and I haven’t seen anything since). And with the story now in the old news category, they have clearly succeeding in keeping it from their viewers, with the exception of assiduous readers of the NYTimes or blogs. Apparently, if it isn’t on TV, it didn’t happen. And of course, if it is on TV, it probably didn’t happen either, at least not the way we get to see it.

30 thoughts on “Spin and silence

  1. Elsewhere, I notice that Bob Woodward still cannot confront his own mistakes. Woodward was given unprecedented access inside the Bush White House for a series of books hyping Bush’s credentials as a “war president”. If anyone should have been able to see through the media lies and expose the neocon hype, it’s him. Disgraceful.

  2. Back on topic, this is from TPM today:

    The Department of Defense inspector general announced last Friday that it was undertaking a investigation of the program, and the Congress’ own General Accountability Office has “already begun looking into the program and would give a legal opinion on whether it violated longstanding prohibitions against spending government money to spread propaganda to audiences in the United States.”

    Of course we had had quite a lot of enquiries that have gone nowhere.

    Meanwhile, the TV networks have remained largely silent, as their credibility and transparency have been tarnished by the revelations about the program. As Media Matters has documented, the military analysts named in the Times piece appeared or were quoted more than 4,500 times on broadcast networks, cable news channels, and NPR. One minute they were giving ostensibly objective analysis, the next they were fawning over Rummy in private as “the leader.”

    Meanwhile, in Canberra, the Libs are still busily pretending that the ABC has a leftwing bias.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s